Powered By Blogger

Monday, January 24, 2011

Hot Tiket

Salam.

Sejak diperkenalkan oleh seorang kawan,sy dah mula beralih pada sistem Hot Tiket ni. Utk pengetahuan anda,setiap kal kita topup RM15,kita akan dapat 120 minit masa berbual dan 300 sms serentak. Ada kwn2 yg tanya kenapa sy sangat suka menggunakan hot tiket ni? ok..kat sini sy tuliskan jawapannya.

Sebab pertama: Dengan menggunakan hot tiket ni,sy dapat jimat duit utk mentopupkan handset sy. Kalau topup cara konvensional,bila kita topup RM15,kita boleh buat panggilan maxis-maxis dengan caj serendah 12 sen(sy ambil caj yg rendah). Ini bermakna dengan RM15 tu kita hanya boleh membuat panggilan selama 100 minit je tapi dengan Hot Tiket ni sy dapat 120 minit masa berbual. 

Dan,yg paling menarik 120 minit tu bukan hanya utk panggilan maxis ke maxis saja tapi juga panggilan dari nombor maxis ke operator tempatan yg lain contohnya Celcom dan Digi dan jugak talian tetap (ala...telepon yg guna line kt umah tu). Bermakna kalau sy call nombor celcom dan digi selama 10 minit,masa panggilan yg sy dapat tu pun akan berkurang 10 minit jugak..not more,not less.. 

Lagipun masa sy call nombor tu kredit sy tinggal RM0.10 je,mustahil lah ada caj tersembunyi. Dari mana dia nak tolak caj tu kan? Hahaha


Sebab yg kedua: Bukan hanya jimat caj panggilan,tapi juga caj sms. Setiap kali kita hantar sms ke mana2 rangkaian,ianya hanya akan tolak jumlah mesej yg kita hantar saja. Setiap kali bila topup guna Hot Tiket ni kita juga akan dapat 300 sms.

Katakanlah sy telah menghantar satu sms ke nombor Celcom dan satu ke nombor Digi..bermakna jumlah 300 sms yg sy dpt tu akan berkurang kepada 298 sms saja. Sedangkan kalau ikut caj konvensional satu sms ke nombor rangkaian lain akan menelan RM0.15 hingga RM0.35. 

This is Hot Tiket

Sebab ketiga: Sebelum 31 Januari ni,dengan membeli sekeping Hot Tiket bernilai RM15,kita dapat membeli sekeping Pan Pizza Personnel (saiz 6'') dengan harga RM1 saja. 

Dan yg pastinya promosi drpd Maxis ini berjaya menarik minat sy utk menggunakan Hot Tiket nih. Ye la..sape la yg senang2 nak bagi pizza murah macam tu. Actually harga pan pizza 6'' tu mencecah belasan ringgit tau tak. Kira ok la tu dapat beli murah.. Campur2 tax pun baru RM2 ke RM3 je. RM15 tolak dengan RM2,bermakna kita dapat pulangan balik duit2 kita tu sebanyak RM13...wahhh!!!banyak tu....heheh..

Jadi kepada sapa2 yg nak try guna Hot Tiket ni,sila cuba..pasti anda tak menyesal. Tak usah risau,tak usah takut,sebab sepanjang pengalaman sy menggunaka line Maxis,baik prepaid ni mahupun Maxis broadband,tak pernah lagi sy ditimpa kesusahan yg amat teruk seperti yg pernah menimpa sy ketika mendaftar dengan Telco C lebih setahun lepas. Maxis Broadband pun ok,tak pernah lagi mendatangkan masalah pd sy even sy terlewat byr bil lebih 2 bulan..hehe

Bacaan speedtest menggunakan Maxis Broadban sy


No comments:

Post a Comment