Powered By Blogger

Saturday, June 8, 2013


Dah memang agak lama aku tak bukak blog ni.Masa
tak cukup sebab masa cuti semester aku dah terkorban dek gatal-gatal nak amek shortcourse.Rasenye semua tau kan ape tu shortcourse?Jadik tak payah la aku bercerita mengenai hal itu.huhu

Selama tiga bulan aku tak berkesempatan meluangkan masa berjalan-jalan di bumi Johor.Balik pun kejap je sebelum start sesi shortcourse aritu.Suatu hari tu tengah lepak-lepak lepas makan tengah hari,tiba-tiba saja roomate aku yang dikenali sebagai solid ni ajak berjalan-jalan.Setelah dalam beberapa minit meeting,dan aku dan solid pun dah memang rindu nak pergi Gunung Ledang, kami pun setuju nak pegi Bukit Ayer.Ni la gaya kawan2 aku kat UiTM ni,kalo nak jalan mereka ni takkan bincang dari awal.Time tu rase nak pegi,time tu jugak la mereka ini buat keputusan.Dan setelah ambik masa beberapa minit untuk siap,kami pun bertolak dari Arau menuju ke Bukit Ayer dengan ahli rombongan terdiri daripada aku,solid,Rashid,Irfan dan Sofe(bukan nama sebenar).Perjalanan dari Arau ke bukit Ayer tak berapa menarik,hanya sawah-sawah dan kawasan lapang aje di sekeliling kecuali kat kawasan bila dah hampir dengan Bukit Ayer itu je yang best sebab jalan tu melalui kawasan ladang anggur. Haa? Ladang anggur? Ade ke ladang anggur kat Malaysia? Iye,ladang anggur.

No comments:

Post a Comment